Barcelona dona el tret de sortida a una prova pilot per impulsar la digitalització dels comerços presencials
Ruta de navegació
Publicador de continguts
null Barcelona dona el tret de sortida a una prova pilot per impulsar la digitalització dels comerços presencials
Barcelona dona el tret de sortida a una prova pilot per impulsar la digitalització dels comerços presencials
L'Ajuntament de Barcelona i CTecno posen en marxa el Barcelona Retail Lab, amb una inversió de 150.000 euros, per transformar digitalment i impulsar la competitivitat dels comerços de proximitat
Barcelona, 13 de maig 2021
L'Ajuntament de Barcelona, a través de la Direcció de Comerç i Barcelona Activa, i el Cercle Tecnològic de Catalunya (CTecno), han iniciat el Laboratori de Comerç de Nova Generació per incorporar la innovació i la tecnologia, motors de reactivació econòmica, als comerços de proximitat. La inversió inicial feta en aquest projecte és de 150.000 euros, finançats al 50% per ambdues parts.
La prova ja s’està implantant en quatre comerços de l’associació CorEixample: Flors Navarro, Barrabés, Creart&Styling i Crois Croissant Gourmet. En cadascun d’ells, prèviament, s’ha fet un estudi sobre quines tecnologies i dispositius són els òptims per donar resposta a les seves necessitats. Per fer-ho, s’han instal·lat des de pantalles interactives per conèixer el perfil i interessos de la clientela, fins a sensors per saber quines són les zones més transitades i els productes més buscats. L’objectiu final d’aquest assaig és comprovar, abans d’estendre el projecte al conjunt de la ciutat, que la introducció d’aquestes tecnologies a l’establiment tindran a llarg termini un impacte directe sobre els indicadors de negoci dels comerços.
Aquest projecte forma part del Pla de Digitalització del Comerç de Barcelona que el consistori va posar en marxa amb la irrupció de la pandèmia per la covid-19, per tal de disminuir els efectes adversos de la crisi i impulsar la competitivitat i la digitalització del comerç de barri.
Les solucions tecnològiques s’han començat a dur a terme amb Beabloo, una empresa catalana que en els seus inicis va estar incubada a Barcelona Activa. Beabloo va guanyar el concurs per fer aquesta transformació i canvis en les dinàmiques de compravenda i cal destacar, que ho fa sense cost per als comerços i sense guanys en aquesta fase pilot.
Si vols més informació sobre el Barcelona Retail Lab, pots consultar aquest enllaç.