II Congrés de Competències Digitals
Ruta de navegació
Publicador de continguts
null II Congrés de Competències Digitals
El II Congrés de Competències Digitals analitza la 'ciutadania digital en temps de pandèmia'
La jornada ha destacat la importància de les competències digitals en el nou escenari post-pandèmia amb persones expertes del sector
Barcelona, 25 de març 2021
La 2a edició del Congrés de Competències Digitals, organitzat el 24 de març per Barcelona Activa, el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública de la Generalitat, la Universitat Oberta de Catalunya i la Universitat Blanquerna, aquest any amb el lema 'Ciutadania digital en temps de pandèmia', s'ha dividit en tres blocs temàtics amb debats i ponències de personalitats expertes del món digital, que han permès debatre i reflexionar sobre aspectes relacionats amb les competències digitals, la bretxa digital, les desigualtats, el benestar i la seguretat digital.
L’objectiu de l’esdeveniment ha estat promoure la participació activa de la ciutadania en la societat digital, debatent sobre les competències i habilitats necessàries en el context actual de pandèmia i sobre el poder de la tecnologia en les activitats i interaccions socials. Com remarcava el director general de Barcelona Activa, Felix Ortega, a l’inici del congrés, aquest any virtual, “cal apoderar la ciutadania en matèria digital i construir una societat amb igualtat d’oportunitats i capaç de generar progrés social".
La jornada que ha durat de les 9 del matí fins a les 6 de la tarda ha posat damunt de la taula el paper que té la tecnologia en la societat mentre es conviu amb la crisi sanitària. També, ha posat en el punt de mira les estratègies i línies de futur que s’hauran de treballar per reactivar els ecosistemes econòmics i socials i ha acabat amb diversos tallers sobre l’ús de la tecnologia des de diferents perspectives.
Una jornada completa que ha posat de manifest una preocupació sobre la qual cal treballar, la falta de conscienciació dels usuaris de les seves responsabilitats individuals davant el nou paradigma de la digitalització. Segons la doctora en Sociologia i investigadora a ESASDE, Liliana Arroyo, un ciutadà o ciutadana digital ha de tenir l’habilitat de “consumir i produir continguts alhora, de forma crítica i conscient”.
De la mateixa manera ho ha recordat la directora de Formació i Innovació de Barcelona Activa, Sara Diaz Roig: “El ciutadà o la ciutadana digital ha de ser una persona activa, crítica i responsable. En definitiva, ha de saber comunicar, treballar, estudiar, crear i aplicar solucions”.
Des de Barcelona Activa volem que totes les persones puguin desenvolupar les competències digitals necessàries per millorar els seus negocis o projectes. A través del Cibernàrium, oferim cursos i tallers de formació tecnològica per a professionals i empreses, així com activitats d’iniciació a internet per a tota la ciutadania.